Gå til innhold

Kundeservice

Vi hjelper deg gjerne

Retur & reklamasjon

Ønsker du å returnere eller reklamere på en vare du har kjøpt hos jeanpaul.no? Vi hjelper deg selvfølgelig.

14 dagers åpent kjøp fra ordren er mottatt, er alltid en selvfølge hos Jean Paul - og gjelder på både salgsvarer og nyheter. Returkostnaden tar vi oss av. Varene må returneres i samme stand som de ble mottatt. Dersom en ordre ikke returneres i henhold til returkriteriene nedenfor, står vi ikke ansvarlig for refusjon. Møter ikke din returnerte vare disse kriteriene, blir pakken sendt tilbake til deg.

Merk: Vi har ikke mulighet for å motta retur i butikk for varer kjøpt i nettbutikken.

Kriterier for retur

  • Varene må returneres til vårt lager innen 14 dager fra mottatt ordre.
  • Varene må ikke være brukt, endret eller vasket, samt at merkelapper som hang-tags og prisetiketter ikke må være fjernet fra produktet.
  • Kroppsnære produkter vil bli sendt forseglet. Dersom forseglingen er brutt kan ikke produktene returneres. Dette gjelder undertøy, sokker og badetøy.

Retur - slik gjør du

  1. Fyll inn vedlagte returskjema og skriv inn riktig returkode for hver av varene du returnerer. 
  2. Legg returskjema sammen med varen(e) du skal returnere.
  3. Klistre den selvklebende returfraktseddelen godt synlig utenpå esken. Sørg for at den gamle forsendelseslappen ikke er synlig, og at pakken er godt forseglet.
  4. Lever pakken inn på samme sted som du hentet den ut, eller på et tilsvarende PostNord utleveringssted. Merk: at pakken ikke kan sendes med Posten Norge eller legges i postkasse.

Tilbakebetaling

Tilbakebetalingen vil skje etter varen er mottatt av oss og kontrollert for mangler. Betalingen utføres til det samme kortet og kortnummeret som betalingen ble utført fra. Det vil ta mellom 3 – 10 virkedager før tilbakebetalingen er inne på kortet. Dette gjelder både bruk av Visa, Mastercard og Vipps.

Bytte - slik gjør du

Dersom du ønsker å bytte en vare, trenger du ikke betale returavgift på varen du returnerer, men du legger selv inn en ny ordre på det du vil bytte til. Returner det du ønsker å bytte og klistre den vedlagte returfraktseddelen på pakken før du leverer den inn til nærmeste PostNord utleveringssted. Ved bytte av varer returnerer vi kostnaden av varen i sin helhet, samt eventuelle fraktkostnader. Du trenger ikke bytte til samme produkt. Ønsker du å bestille noe annet er dette helt i orden. 

Reklamasjon - slik gjør du

Ønsker du å reklamere på en vare du har kjøpt på jeanpaul.no ber vi deg ta kontakt med kundeservice på kundeservice@jeanpaul.no eller på telefon 22 54 57 00. Dette gjelder defekte varer, varer som har blitt skadet under transport, mangelfull levering eller feil vare levert. Hos Kundeservice vil vi hjelpe deg videre med reklamasjonen din.

Ønsker du å lese mer om angrerett, kan du gjøre det her.