Gå til innhold

Retur & reklamasjon

Ønsker du å returnere eller reklamere på en vare du har kjøpt hos jeanpaul.no? Vi hjelper deg selvfølgelig.

Trygg julehandel hos oss

Er du redd for at julegaven du kjøper på nett ikke faller i smak eller at størrelsen ikke er rett?

Utvidet returrett

Vi gir deg nå utvidet returrett på jeanpaul.no. Kjøper du en vare i vår nettbutikk før jul, kan varen/varene returneres helt fram til ​10. januar. Kjøper du varen etter 26. desember, har du vanlig 14 dagers returrett. Vi gjør dette for at du trygt og godt skal kunne kjøpe julegaver i god tid før jul.

For at varene dine skal komme frem til jul gjelder følgende bestillingsfrister:

Nord-Norge: 13. desember

Resten av landet: 16. desember

Vi ønsker alle våre kunder en riktig god førjulstid!

 

14 dagers åpent kjøp fra ordren er mottatt, er alltid en selvfølge hos Jean Paul - og gjelder på både salgsvarer og nyheter. Returkostnaden tar vi oss av. Varene må returneres i samme stand som de ble mottatt. Dersom en ordre ikke returneres i henhold til returkriteriene nedenfor, står vi ikke ansvarlig for refusjon. Møter ikke din returnerte vare disse kriteriene, blir pakken sendt tilbake til deg. 

Kriterier for retur

  • Varene må returneres til vårt lager innen 14 dager fra mottatt ordre.
  • Varene må ikke være brukt, endret eller vasket, samt at merkelapper som hang-tags og prisetiketter ikke må være fjernet fra produktet. Sko skal returneres i samme eske som de kom i. 
  • Kroppsnære produkter vil bli sendt forseglet. Dersom forseglingen er brutt kan ikke produktene returneres. Dette gjelder undertøy, sokker og badetøy.

Retur - slik gjør du

  1. Fyll inn vedlagte returskjema og skriv inn riktig antall for hver av varene du returnerer. 
  2. Legg returskjema sammen med varen(e) du skal returnere.
  3. Klistre den selvklebende returfraktseddelen godt synlig utenpå esken. Sørg for at den gamle forsendelseslappen ikke er synlig, og at pakken er godt forseglet.
  4. Lever pakken inn på samme sted som du hentet den ut, eller på et tilsvarende PostNord utleveringssted. Merk: at pakken ikke kan sendes med Posten Norge eller legges i postkasse. Husk å be om kvittering for innleveringen.

 

Reklamasjon - slik gjør du

Ønsker du å reklamere på en vare du har kjøpt på jeanpaul.no ber vi deg ta kontakt med kundeservice på kundeservice@jeanpaul.no eller på telefon 22 54 57 00. Dette gjelder defekte varer, varer som har blitt skadet under transport, mangelfull levering eller feil vare levert. Hos Kundeservice vil vi hjelpe deg videre med reklamasjonen din.

Tilbakebetaling

Tilbakebetalingen vil skje etter varen er mottatt av oss og kontrollert for mangler. Betalingen utføres til det samme kortet og kortnummeret som betalingen ble utført fra. Det vil ta mellom 3 – 10 virkedager før tilbakebetalingen er inne på kortet. Dette gjelder både bruk av Visa, Mastercard og Vipps.

Ønsker du å lese mer om angrerett, kan du gjøre det her.